søndag den 15. juli 2012

Når tingene flasker sig...


I fredags fik vi hængt et lille skab op i køkkenet, til krydderier. Jeg har længe ledt efter et skab a la dette, og ærgret mig over det fineste skab jeg lå stå for nogle år siden da jeg var på den sædvanlige loppetur sydpå (ja, jeg ærgrer mig egentlig stadig...ehem).

Nå, men den kære Hr. Apfel havde et stab stående til at hænge i et køkken, hvor man kunne hænge viskestykker under... jeg brød mig bare ikke om formen. Løsningen var at vende det om - og voila, så kunne det gå an! Fordelen var også at vi nu kunne hænge det op i de huller som knagerne have lavet.

Det skal lige males, men for nu hænger det fint og hvidt på den hvide væg, der også venter på maling. Vi skal dog bare liiige være sikre på farven, så indtil videre venter vi lidt.



Da jeg stod og satte på plads på hylderne, tænkte jeg at det ville være praktisk med en bakke nedenunder, gerne rød eller blå. Til trods for alt det vi har samlet sammen, var der dog ingen velegnet bakke at spore, så det kom på min "det skal vi kigge efter på loppemarked"-liste.

Ventetiden var dog ikke lang, for lørdag, da vi spontant lagde turen fordi Torvehallerne, kom vi forbi "Genbrugsloppen", der nu ligger på Nørre Farimagsgade - og hvad lå der på hylden? En rød bakke, naturligvis!
Jeg ved ikke helt hvor den er fra... kan den mon være en Ira?

Bag på bakken er der stadig mærke, fra Illums Bolighus. 14,50 kostede den! Jeg elsker når der stadig sidder mærker på tingene, det er sjovt at se originalprisen, og egentlig også lidt mærkeligt at ingen har pillet mærket af i alle de år den har været i brug.

Nu ser hjørnet sådan ud (iøvrigt med en ny Cathrineholm gryde som min mor fandt i storskraldsrummet. Hvor heldig er man lige?!) :



- og således flaskede tingene sig så herligt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar