onsdag den 11. juli 2012

Vognparken

Jeg har altid vidst, at jeg ville have en fin, gammel vogn hvis jeg en dag skulle blive så heldig at få et lille barn. Derfor slog jeg til, dengang jeg kunne købe en gammel Skandia vogn, også selvom jeg slet ikke var gravid eller havde planer om det. Dog viste den sig ikke at kunne køre ordentligt, så da jeg rent faktisk blev gravid, indledte jeg jagten på den perfekte vogn.

Stor var glæden, da denne Odder Sølvpil blev fundet - til trods for at den stod i Korsør hos en dagplejemor.




1,2,3 - så var aftalen i hus, og min søster (som også var gravid), og jeg tog med toget til Korsør efter skønheden. Den er umiddelbart fra start 80'erne.



Første barnevognstur på Assistenten...

Jeg har dog altid skelet til de flotte Silvercross vogne, så da denne Wilson dukkede op på en salgsside på nettet, måtte den bare hjem! Men ak - igen var den langt fra Rabarberlandet, nemlig i Hørning i Jylland, og jeg tænkte lidt slukøret at den måtte opgives..

men så var vi så heldige at den kære Tante Blå netop skulle til København 2 dage senere, og straks tilbød at tage den med i toget! 
 Mr. Wilson kræver dog en grundig rengøring, der skal ordnes rust og 2 af hjulene er lidt skæve i det... men til prisen er den særdeles fantastisk og den har heldigvis et langt liggemål så den kan bruges længe endnu. Jeg kan ikke finde info om hvornår den er fra, måske nogen derude kan hjælpe?
- så nu er der fin barnevogn til både gaden og altanen. Herligt!

Nu er jagten på en fin gammel klapvogn indledt. Vi søger primært efter en fra 70'erne med kaleche. Gad vide om vi er så heldige at finde én?  (og hvis nogen kender nogen der kender nogen, har én stående osv - så sig ENDELIG til!)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar